Χαρακτηριστικά για τη Ντομάτα
  • Λαχανικό πλούσιο σε Βιταμίνη Α, Βιταμίνη C και Κάλιο.
  • Είναι πηγή Βιταμίνης Β6 και φυλλικού οξέος.
  • Περιέχει σε μεγάλες ποσότητες το αντιοξειδωτικό λυκοπένιο το οποίο μάλιστα είναι αυτό που προσδίδει το κόκκινο χρώμα στη ντομάτα. Όταν η ντομάτα είναι μαγειρεμένη, το λυκοπένιο είναι καλύτερα διαθέσιμο.
  • Η κατανάλωση ντομάτας έχει συσχετιστεί με μειωμένο κίνδυνο στην εμφάνιση καρκίνου του προστάτη.
Χαρακτηριστικά για το Σπανάκι
  • Λαχανικό πλούσιο σε φυτικές ίνες,  ιχνοστοιχεία και πολλές βιταμίνες ειδικά όταν καταναλώνεται ωμό.
  • Είναι πολύ καλή πηγή βιταμίνης Α, καλή πηγή Βιταμίνης C, Ασβεστίου, Μαγνησίου και σιδήρου.
  • Ανήκει στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
  • Παρόλη τη μεγάλη περιεκτικότητά του σε σίδηρο, το σπανάκι δε συγκαταλέγεται στις καλές πηγές σιδήρου. Αυτό συμβαίνει επειδή ο φυτικός σίδηρος χρειάζεται μια χημική μετατροπή για να απορροφηθεί, κάτι που επιτυγχάνεται σε όξινο περιβάλλον ή παρουσία της Βιταμίνης C.
  • Έχει πλούσια γεύση και έτσι είναι πολύ καλό συστατικό για σαλάτες αλλά και στο φαγητό.
Χαρακτηριστικά για το Καρότο
  • Πολύ καλή πηγή καροτενίου ή αλλιώς προβιταμίνης Α.
  • Είναι πηγή Βιταμίνης C και όπως όλα τα λαχανικά περιέχει φυτικές ίνες.
  • Είναι ιδιαίτερα εύγευστο και μπορεί να καταναλωθεί και ως σνακ ή ακόμα και σε μορφή χυμού.
Χαρακτηριστικά για το Κέιλ
  • Λαχανικό που στη γεύση μοιάζει με μαρούλι και με λάχανο.
  • Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και ανήκει στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
  • Είναι πλούσιο σε Βιταμίνη Α, Βιταμίνη C, Βιταμίνη Κ, Ασβέστιο.
  • Περιέχει αντιοξειδωτικά και φλαβονοειδή.
  • Προσοχή στην κατανάλωσή του χρειάζεται από όσους κάνουν αντι-αρρυθμική αγωγή με ανταγωνιστές της βιταμίνης Κ.
Χαρακτηριστικά για τον Άνηθο
  • Πολύ καλή πηγή Φυτικών ινών, Ασβεστίου και Μαγνησίου.
  • Είναι καλή πηγή Βιταμίνης Α.
  • Η χρήση του είναι συνήθως ως μυρωδικό σε φαγητά και σαλάτες.
  • Περιέχει αντιοξειδωτικά και φλαβονοειδή.
Χαρακτηριστικά για τα Μανιτάρια
  • Είναι ιδιαίτερα γευστικά και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλές συνταγές.
  • Έχουν ελάχιστες θερμίδες και ενώ στην πραγματικότητα είναι μύκητες τα τοποθετούμε στην ομάδα των λαχανικών επειδή έχουν παρόμοια περιεκτικότητα στα θρεπτικά συστατικά.
  • Είναι καλές πηγές Καλίου, Φωσφόρου, Χαλκού, Σεληνίου, Ψευδαργύρου ενώ περιέχουν και αρκετές βιταμίνες του συμπλέγματος Β.
Χαρακτηριστικά για το Μπρόκολο
  • Ένα από τα πιο θρεπτικά λαχανικά.
  • Περιέχει σχεδόν όλες τις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία.
  • Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, Βιταμίνη Α, Βιταμίνη Κ, Βιταμίνη C, Φυλλικό οξύ, Μαγνήσιο και Σίδηρο.
  • Για την καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου συστήνεται η κατανάλωσή του μαζί με τρόφιμα πλούσια σε Βιταμίνη C, λεμόνι ή ξύδι.
  • Για να διατηρήσει όσο το δυνατό περισσότερα θρεπτικά συστατικά καλό είναι να μαγειρεύεται στον ατμό.
Χατακτηριστικά για την Πιπεριά
  • Λαχανικό πλούσιο σε Βιταμίνες όπως η A και η C. 
  • Περιέχει Βιταμίνη Β6, β-καροτένιο και λυκοπένιο που έχει αντιοξειδωτική δράση.
  • Υπάρχουν πολλά είδη από πιπεριές αλλά όσο πιο κόκκινη είναι θεωρείται ότι περιέχει περισσότερα συστατικά με αντιοξειδωτική δράση.
  • Είναι λαχανικό ιδιαίτερα γευστικό, με ωραία χρώματα και μπορεί να καταναλωθεί ωμό ή μαγειρεμένο προσδίδοντας ωραία γεύση και χρώμα στο φαγητό.
Χαρακτηριστικά για το Σέλινο
  • Χρησιμοποιείται στη μαγειρική και σε σαλάτες. Έχει ένα ιδιαίτερο άρωμα και δίνει ξεχωριστή γεύση στα φαγητά.
  • Είναι καλή πηγή Βιταμίνης C και Α. Περιέχει Ασβέστιο.
  • Περιέχει αντιοξειδωτικά και ουσίες που βοηθούν στην πρόληψη και αντιμετώπιση διαφόρων ασθενειών.
Χαρακτηριστικά για τα Σπαράγγια
  • Περιέχει πολλές διαφορετικές βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία σε σχετικά μικρές ποσότητες.
  • Έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και φαίνεται ότι φαίνεται ότι συμβάλει στην πρόληψη πολλών ασθενειών.
  • Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και καλή πηγή βιταμίνης C, Φυλλικού οξέος.
  • Προσοχή χρειάζεται με το μαγείρεμα. Να μαγειρεύεται το λιγότερο δυνατό χρόνο ώστε να μην υπάρχουν μεγάλες απώλειες στα συστατικά.
Χαρακτηριστικά για την Κάπαρη
  • Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και φλαβονοειδή.
  • Περιέχει μεγάλο εύρος βιταμινών και μετάλλων όπως Βιταμίνες Α, Ε, Κ, C, Νιασίνη, Βιταμίνη Β2, Φυλλικό οξύ, Ασβέστιο.
  • Συνήθως καταναλώνεται ως τουρσί άρα χρειάζεται προσοχή με το αλάτι στην κατανάλωσή της για όσους έχουν υπέρταση ή κάποιον άλλο λόγο που δε πρέπει να καταναλώνουν αλάτι.
  • Είναι πολύ καλή επιλογή για τη σαλάτα αφού προσδίδει γεύση και θρεπτική αξία χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερη θερμιδική επιβάρυνση.
Εγγραφείτε για να λαμβάνετε
τις καλύτερες συνταγές.