Ο όρος «διαισθητική διατροφή» δημιουργήθηκε από διαιτολόγους το 1995 και βασίζεται στις παρακάτω κύριες αρχές:

  1. Βγείτε από τη νοοτροπία της δίαιτας.
  2. Αποδεχθείτε και ακούστε την πείνα σας και φάτε σύμφωνα με την όρεξή σας. Έτσι θα μπορέσετε να ξεχωρίσετε τη βιολογική πείνα απ’ τη συναισθηματική, ή αλλιώς τη λιγούρα.
  3. Συμφιλιωθείτε με το φαγητό. Συχνά η στέρηση φαίνεται ότι οδηγεί σε ανεξέλεγκτη λαχτάρα, ενώ έχοντας ως γνώμονα την καλή θρέψη.
  4. Απολαύστε το φαγητό σας, δίνοντας σημασία σε κάθε γεύμα. Μέσω της διαισθητικής διατροφής, συνειδητοποιείτε πως όλες οι τροφές είναι χρήσιμες, στην κατάλληλη ποσότητα για τον καθένα.
  5. Σεβαστείτε το αίσθημα πληρότητας και αποφύγετε να ασχοληθείτε με παράλληλες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του γεύματος.
  6. Τιμήστε τα συναισθήματά σας χωρίς να χρησιμοποιείτε φαγητό. Όταν αισθάνεστε ότι τρώτε για συναισθηματικούς λόγους, αναγνωρίστε και αγκαλιάστε τα συναισθήματά σας.
  7. Σεβαστείτε το σώμα σας. Όλα τα σώματα είναι διαφορετικά και όλα τα σώματα αξίζουν σεβασμό και αξιοπρέπεια. Αντί να συγκρίνετε το σώμα σας με τα σώματα άλλων, μπορείτε να αναπτύξετε συμπεριφορές αυτοφροντίδας, όπως η γυμναστική.
  8. Γυμναστείτε – αισθανθείτε τη διαφορά.  Βρείτε το είδος άσκησης που σας ταιριάζει και προσπαθήστε να είστε δραστήριοι.
  9. Τιμήστε την υγεία σας. Κάνε επιλογές τροφίμων που  προάγουν την σωματική, πνευματική και ψυχική σας υγεία.

Ποιά τα οφέλη της διαισθητικής διατροφής;

  • Μείωση της συναισθηματικής κατανάλωσης τροφής. Αναγνωρίζοντας το αίσθημα πείνας και κορεσμού, το φαγητό λειτουργεί ως μέσο θρέψης.
  • Βελτίωση της αυτοεκτίμησης και της αυτοεικόνας.
  • Λιγότερες πιθανότητες εκδήλωσης κατάθλιψης και αγχώδεις διαταραχές.
  • Συνδέεται με τη διατήρηση βάρους, συγκριτικά με αυστηρές δίαιτες.
  • Συμβάλλει στη θεραπεία των διαταραχών κατανάλωσης τροφής.

Παναγιώτα Καλούδη Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Μέλος της Oμάδας Νutrition Support

Βιβλιογραφία
Tylka, T., Calogero, R., & Daníelsdóttir, S. (2019). Intuitive eating is connected to self-reported weight stability in community women and men. Eating Disorders, 28(3), 256-264.

The Original Intuitive Eating Pros (ND) 10 Principles of Intuitive Eating, As retrieved from https://www.intuitiveeating.org/10-principles-of-intuitive-eating/ on 12/08/2020

Sandee LaMotte; CNN (2020) Intuitive eating: The anti-diet, or how pleasure from food is the answer, say its creators, As retrieved from https://edition.cnn.com/2020/01/31/health/intuitive-eating-no-diet-wellness/index.html on 12/08/2020

Leave a comment

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε
τις καλύτερες συνταγές.

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No connected account.

Please go to the Instagram Feed settings page to connect an account.

mersin escort çorlu escort erzincan escort görükle escort Samsun escort